De nieuwe 1,5 meter werkelijkheid versus het onvergetelijke dagje uit

Hoofdbrekens voor het management van vele leisure-organisaties. Hoe kunnen we überhaupt open, behouden we de juiste attractiewaarde en kunnen we een rendabele bedrijfsvoering realiseren? Zomaar een paar vragen die slapeloze nachten bezorgen bij veel leisure-collega’s. 

Anderhalve meter en toch genieten met een glimlach
Een slimme lockdown vereist een slimme opstart, een bijna militaire operatie om te zorgen dat alles straks in goede banen verloopt. Scenariodenken op hoog niveau, in detail alles uitdenken, voorbereiden en uitvoeren. Hoe gaan we om met parkeren, routing, attracties, voorstellingen en horeca? Dit zijn maar enkele voorbeelden van het pallet dat onderdeel is van de bedrijfsvoering. De 1,5 meter regel aan de ene kant versus de belevingswaarde aan de andere kant. De grote glimlach van de gast en vooral samen genieten. Het is van essentieel belang dit te behouden, daar doe je het als ondernemer in de leisure tenslotte voor. 

Slim en creatief met medewerking van de gast
Als Building Leisure zijn wij hier dagelijks mee bezig en helpen organisaties graag met deze problematiek met onze onafhankelijk blik. Ik weet zeker dat wij samen met de leisure-bedrijven er in zullen slagen met deze nieuwe werkelijkheid nog steeds dat onvergetelijke dagje uit te bezorgen. De sector kenmerkt zich door met haar creativiteit en slimme oplossingen vaak het onmogelijke mogelijk te maken en heeft dus een reputatie hoog te houden. 

Wel is de medewerking van de gasten nodig. Die laten zich over het algemeen graag onbezorgd leiden tijdens een uitje, niet teveel nadenken, gewoon samen genieten en even alles vergeten. Het zal met de nieuwe 1,5 meter regels net iets anders zijn. Een stukje eigen verantwoordelijkheid van de gast is zeker nodig om er een succes van te maken en die unieke beleving, tijdens een welverdiend dagje uit in deze lastige tijd, te creëren. 

Vertrouwen in het ‘nieuwe’ dagje uit
Natuurlijk blijft het spannend, zowel voor de gast als voor de bedrijven zelf. De gast zal zich afvragen: is het veilig, is alles goed geregeld, is het zo nog wel leuk genoeg? Belangrijke vragen die beantwoord moeten worden om het vertrouwde veilige gevoel bij de gast terug te laten komen 

Maar ook voor de bedrijven is het spannend. Komen de gasten wel, hoe gedragen ze zich, hoeveel personeel heb ik nodig en vooral hoe blijf ik rendabel met al deze aanpassingen? Lastige tijden voor iedereen, maar uiteindelijk zal de behoefte naar dat onvergetelijke dagje uit het zeker winnen! 

Geschreven door: Frankwin van Beers

Meer weten over het inrichten van jouw leisure-organisatie voor de 1,5 meter economie? Neem dan contact met ons op.

Gerelateerde blogs

mei 2023

ADG en Draaijer Group bundelen krachten

Draaijer Group – en alle labels die hieronder vallen, waaronder Building Leisure – worden overgenomen door ADG dienstengroep. Door de…

januari 2022

Customer Journey als uitgangspunt voor onderwijs

Als je iemand vraagt: ‘hoe was je schooltijd?’ komt er altijd een antwoord over de beleving. Waarom heeft het onderwijs…

december 2020

Wat kan de leisure sector leren van de traditionele bouw- en vastgoedmarkt?

De leisure sector is als geen andere sector in staat om belevingen en positieve gebruikservaringen te creëren en realiseren. Omgevingen…